CYBERIADA – TRWA PODRÓŻ DO NFR!
Konstruktorzy i Konstruktorki światów mierzą się w boju, którego celem jest ostateczne rozstrzygnięcie sporu o to, gdzie istnieją światy i cywilizacje, które osiągnęły Najwyższą Fazę Rozwoju. Wszak każda napotkana cywilizacja twierdzić może, że jest NFR, gdyż nie podróżując nie ma szansy na konfrontację swoich osiągnięć z innymi.
Dlatego zarządziliśmy organizację Cyberiady – zawodów cyfrowego światotworzenia, w których najlepsze zespoły konstruktorskie wyruszyły na Wyprawy pozwalające ocenić, kto realnie osiągnął Najwyższą Fazę Rozwoju.
Konstruktorzy i Konstruktorki intensywnie pracują, toczą bitwy z innymi zespołami, rozwiązują zagadki i pokonują przeszkody w drodze do celu.
Droga w którą wyruszyli, pozwala na spotkanie wielu przewodników i przewodniczek, którzy pomagają osiągnąć upragniony cel, a zdobyte doświadczenie otwiera przed nimi drzwi do profesjonalnej kariery konstruktorskiej.
Zgłoś się!
Dla studentów_ek
Zapisz się na darmowy kurs online!
GameDev…? Ciekawi Cię ta branża, kochasz gry wideo i chcesz tworzyć je jeszcze lepiej?
Zapisz się na darmowy kurs online od Cyberiady! Udostępnimy Ci dożywotni dostęp do materiałów wideo stworzonych przez praktyków w branży.
Co znajdziesz w środku?
- Ponad 7.5h materiałów wideo podzielonych na filmiki 10-20min
- Kurs podzielony na 5 modułów: proces tworzenia gier, game design, światotworzenie, narracja w grach, wydawanie gry
- Konsultacje z mentorami
- Webinar specjalny z twórcami materiałów
- Możliwość poznania innych studentów zafascynowanych grami wideo
Wypełnij formularz, a otrzymasz dostęp do platformy w dniu otwarcia.
Dla nauczycieli_ek akademickich
- weźmiesz udział w serii szkoleń, wykładów i prelekcji dotyczących projektowania gier
- weźmiesz udział w cyklu warsztatów wprowadzających w podstawy tworzenia gier, wykorzystania gier w ramach pracy akademickiej, sposobów wspierania studentów
- otrzymasz specjalnie przygotowane kompendium wiedzy z informacjami, linkami do materiałów edukacyjnych i informatycznych
- będziesz miał możliwość konsultacji pojedynczego wydarzenia/działania popularyzującego gamedev oraz Mistrzostwa w projektowaniu gier komputerowych na swojej uczelni (spotkanie, artykuł na stronie uczelni lub mediach społecznościowych, konsultacje online itp.)
- po zakończeniu projektu dostaniesz dostęp do skryptów i programów nauczania
- za swoje zaangażowanie w opiekę nad grupami oraz działania animacyjne/popularyzatorskie na uczelni otrzymasz wynagrodzenie (min. 2000 zł)
Aktualności
Kongres Megabitowy
Kongres Megabitowy to wydarzenie dla przedstawicieli/ek gamedevu oraz nauczycieli/ek akademickich zainteresowanych możliwościami, jakie oferuje współczesnej edukacji branża growa. Kongres realizowany jest w partnerstwie z Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. W jego programie znajdą się wykłady i...
Czytaj więcejNajważniejsze etapy
Wyprawy Kwalifikacyjne – listopad 2021
Proces rekrutacji już za Wami? W takim razie najwyższy czas wybrać się w pierwszą podróż! Przed Wami Wyprawa Kwalifikacyjna do jednej z pięciu baz (Lublin, Białystok, Bydgoszcz, Kraków oraz Wrocław). Podczas trzech dni wysłuchacie inspirujących wykładów o projektowaniu gier, przygotujecie grę w ramach game jamu i poznacie inne zakwalifikowane drużyny. Gotowi na wyprawę? Pakujcie pomysły i plecaki!
Terminy Wypraw:
Baza Smoka (Kraków) 19-21.11.2021
Baza Czarta (Lublin) 22-24.11.2021
Baza Żubra (Białystok) 22-24.11.2021
Baza Krasnali (Wrocław) 25-27.11.2021
Baza Łuczniczki (Bydgoszcz) 26-28.11.2021
Wyprawy edukacyjne – grudzień 2021
Po Wyprawach Kwalifikacyjnych czas na kolejny stopień wtajemniczenia – wyprawy edukacyjne dla 25 zespołów. Sześciodniowe wyjazdy to czas przeznaczony na warsztaty w kilku ścieżkach tematycznych (game development, experience design, game design). Poza szlifowaniem umiejętności nie zabraknie też okazji do integracji i poznawania osób z innych drużyn. Doskonałą okazją do tego będzie dwudniowy game jam, w którym zostaniecie podzieleni na zespoły drogą losowania. Edukacja i integracja, akcja!
Terminy Wypraw
Baza Smoka (Kraków) 30.11-5.12.2021
Baza Czarta (Lublin) 10-15.12.2021
Baza Żubra (Białystok) 14-16.12.2021
Baza Krasnali (Wrocław) 6-11.12.2021
Baza Łuczniczki (Bydgoszcz) 13-18.12.2021
Konsultacje on-line i praca zespołu – grudzień 2021 - czerwiec 2022
Podczas całego procesu tworzenia gier możecie liczyć na wsparcie specjalistów z różnych ścieżek tematycznych (m.in. game design, game development, experience design, udźwiękowienie, projekt management, promocja). Konsultacje on-line pomogą Wam wynieść wasze projekty na prawdziwie mistrzowski poziom. W tym czasie będziecie również popularyzować gamedev na własnych uczelniach.
Wyprawy weryfikacyjne – marzec oraz maj 2022
W 2022 roku w każdej bazie odbędą się po dwa jednodniowe zjazdy dla zespołów uczestniczących w projekcie. Każdy zjazd to występ gościa specjalnego, warsztaty ze specjalistami w obszarach tematycznych oraz konsultacje projektów gier ze specjalistami. Krótkie, ale intensywne i treściwe.
Terminy Wypraw:
Baza Smoka (Kraków) 19.03.2022,
20.05.2022
Baza Czarta (Lublin) 15.03.2022,
20.05.2022
Baza Żubra (Białystok) 25.03.2022, 25.05.2022
Baza Krasnali (Wrocław) 12.03.2022,
21.05.2022
Baza Łuczniczki (Bydgoszcz) 17.03.2022,
24.05.2022
Gala śródfinałowa „Wyprawa do Najwyższej Fazy Rozwoju” – czerwiec 2022
Gala śródfinałowa, to wydarzenie online. Najpierw Wy nadsyłacie prototyp gry, wideo zwiastun gry i prezentację zespołu, a następnie jury wybiera 10 zespołów, które zakwalifikują się do udziału w finałowej „Bitwie konstruktorskiej” i gali podsumowującej projekt.
Gala finałowa „Bitwa konstruktorska” – lipiec 2022
Finałowy etap mistrzostw, czyli Bitwa konstruktorska, w której zmierzy się 10 najlepszych zespołów, będzie miała formę trzydniowego game jamu. Na tym etapie jury oceni też Waszą pracę podczas całego projektu i wyłoni zwycięzców.
Trzy najlepsze drużyny zostaną zaproszone na warsztaty do studia gier.
Warsztaty w studio gier
Trzy najlepsze zespoły wezmą udział w wyjazdach do studia gier Ten Square Games. Tam spotkacie się z czołowymi na świecie projektantami gier, wysłuchacie prelekcji i weźmiecie udział w warsztatach.
Termin warsztatów zostanie ustalony w porozumieniu ze studiem, ale odbędą się one do końca 2022 r.
Aby ułatwić komunikację i logistykę takiego przedsięwzięcia jak Cyberiada, poszczególne działania mistrzostw będą rozproszone na terytorium naszego kraju i odbywać się będą w pięciu różnych bazach:
- Baza Czarta (przewidywana lokalizacja – Lublin)
- Baza Krasnali (przewidywana lokalizacja – Wrocław)
- Baza Żubra (przewidywana lokalizacja – Białystok)
- Baza Łuczniczki (przewidywana lokalizacja – Bydgoszcz)
- Baza Smoka (przewidywana lokalizacja – Kraków)
Jeśli wyobrazisz sobie mapę naszego kraju i z każdej z baz nakreślisz okrąg o promieniu ok. 200 km, to zobaczysz, że taki podział pozwala nam pokryć ponad 90% terytorium Polski.
Jak widzisz, wybór nie jest oczywisty. Zachęcamy by przeważyły tu względy logistyczne – niech wasz zespół wybierze tę bazę, do której dojazd jest najsprawniejszy i umożliwi wam bezproblemowy udział w Cyberiadzie.
Zespoły, które wezmą udział w Cyberiadzie, mają przed sobą niezwykłe wyzwanie. Te, które marzą o zwycięstwie, w trakcie całej swojej podróży stworzą co najmniej 3 różne gry, od których jakości i pomysłu zależeć będzie czy dana ekipa przejdzie do kolejnych etapów.
Przede wszystkim skupicie się na pracy nad grą główną, której koncept przesyłacie już na samym początku zawodów. Weryfikacją waszych umiejętności będzie game jam podczas Wyprawy kwalifikacyjnej, gdzie będziecie musieli w ciągu doby stworzyć drugą, zupełnie inną grę. Dziesięć najlepszych zespołów, które dotrą do finałowej Bitwy konstruktorskiej, stanie przed wyzwaniem stworzenia na game jam trzeciej gry – tym razem mobilnej.
Aby wytypować najlepszych konstruktorów i konstruktorki światów z naszego kraju chcemy postawić was przed dodatkowym wyzwaniem – każda z trzech gier musi nawiązywać do innej z trzech kategorii głównych:
- Akcja – to gry, w których przede wszystkim skupiamy się na umiejętnościach szybkiego reagowania, wszechobecnego ruchu, dynamicznej walki itp. W tej kategorii zmieszczą się m.in platformówki, strzelanki, bijatyki
- Symulacja – w tej kategorii mieszczą się gry, które w jakiś sposób odwzorowują rzeczywistość. Mogą to być zarówno wyścigi, symulatory, survival jak i strategie oraz gry logiczne.
- Przygoda – jeśli koncept gry opiera się przede wszystkim o fabułę, odkrywanie nowych sekretów i tajemnic, to właśnie ta kategoria odzwierciedla najbardziej takie podejście. RPGi, paragrafówki czy powieści wizualne znakomicie oddają poczucie wyruszenia w wirtualną przygodę.
Kategorie nie zostały określone „na sztywno” – to waszym zadaniem będzie obronić tezę, że tworzona przez zespół gra mieści się w takiej, a nie innej definicji. Nie martwcie się – cenimy kreatywność i swobodę twórczą – są to nieodzowne cechy wszystkich konstruktorek i konstruktorów światów!
Każdy uczestnik i uczestniczka Cyberiady, przesyłając zgłoszenie musi zadeklarować ścieżkę rozwoju, w której będzie brać udział podczas mistrzostw. Wybór ten określa późniejsze zajęcia edukacyjne i konsultacje, które zostaną przypisane danej osobie.
- Game developement
Ścieżka dla osób z zespołu odpowiedzialnych za warstwę związaną z kodowaniem i programowaniem gry. Skupiony wokół obsługi środowiska Unity i języka C#. Istotne będą tu umiejętność logicznego myślenia oraz rozumienie składni języka programowania.
- Experience design
Ścieżka umożliwiająca rozwój kompetencji osób, które w trakcie tworzenia gry będą odpowiadać za oprawę graficzną i dźwiękową. Dotyczy grafiki 2D, tworzenia modeli 3D, pracy konceptualnej nad ilustracjami i prostych animacji szkieletowych. Tu liczyć się będzie zmysł estetyczny oraz umiejętności praktyczne w tworzeniu sztuki game-art.
- Game design
Ścieżka, w której uczestnicy i uczestniczki będą rozwijać umiejętności związane z projektowaniem poziomów trudności, budowaniem warstw fabularnych, tworzeniem dokumentacji projektowej i planowaniem testów gry. Game designer będzie musiał wykazać się sporą dozą kreatywności i rzetelnego, rzemieślniczego podejścia do pracy.
Oprócz zajęć w tych kategoriach będziecie mieli możliwość rozwoju kompetencji zarządzania projektami, współpracy w grupie czy promocji produktu.
Dodatkowo osobną ścieżkę rozwoju przewidzieliśmy dla nauczycieli akademickich, którzy oprócz możliwości edukacji w ww. ścieżkach, otrzymają całą paletę szkoleń pozwalających im poznać możliwości zastosowania gier w edukacji, wykorzystywania ich jako narzędzi oraz poznają specyfikę polskiego rynku gamedev, tak by stać się w swoim środowisku swoistymi mentorami dla studentów, którzy będą chcieli rozwijać swoje kariery zawodowe lub badawcze w sektorze gier.
CYBER ZESPÓŁ
KONTAKT
dla mediów: