Kulturoznawca i literaturoznawca, specjalizuje się w badaniach historii i dziedzictwa w grach. Redagował tomy Asian histories and heritages in video games (2025), Central and Eastern European histories and heritages in video games (2025) i Heritage, memory and identity in postcolonial board games (2024). Jest autorem monografii Role-play as a heritage practice: historical LARP, tabletop RPG and reenactment (2021). W 2024 utworzył na WH czasopismo naukowe European Historical Game Studies. Jest współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Badania Gier i członkiem rady programowej Game Industry Conference. Realizował staże naukowe w Centre of Excellence in Game Culture Studies na University of Jyväskylä w Finlandii oraz w Games Academy na Falmouth University w Kornwalii. Zdobywał granty w programach NCN, NCBiR, NAWA, Erasmus+, CRPK i Fundacji Lotto. Odznaczony medalem Komisji Edukacji Narodowej (2012) i Brązowym Krzyżem Zasługi (2019).

W burzliwej przeszłości był rekonstruktorem historycznym i działaczem nieformalnej edukacji historycznej. Dziś bywa konsultantem od gier w edukacji muzealnej. Jako twórca był autorem niekomputerowych gier role-playing, m.in. współtwórcą 2. edycji Dzikie Pola RPG (2005) i historycznych edu-larpów w Projekcie DEMOkracja (2012). Jest pisarzem i konsultantem historycznym gier wideo w warszawskim studiu False Prophet, a w projekcie grantowym PTBG kieruje pracami nad nowym historycznym RPG. Jako edukator specjalizuje się w szkoleniu kompetencji kreatywnych, m.in. podstaw projektowania gier. Ucząc jako anglista na UKW w Bydgoszczy, był twórcą programu “badanie i projektowanie gier” i kierownikiem projektu GAMEHIGHED, w którym partnerzy z Polski, Czech, Finlandii i Turcji pisali edu-programy pod kątem karier w branży gier. Prowadził zajęcia “z gier” na WSE w Krakowie, Akademii Sztuki w Szczecinie i dla poznańskiej Progresfery. Na WH jest współautorem kierunku “projektowanie gier historycznych”, z którym wiąże ogromne nadzieje.