Zgłoś się do udziału w Cyberiadzie!
Działania projektu rozpoczęły się w 2021 r. jednak ze względu na zainteresowanie tematem, uruchamiamy możliwość zgłoszenia się do projektu również w 2022 r.
Zgłoszenia dla studentów i studentek:
Drużyny, które zgłosiły się do Cyberiady w 2021 r. przeszły już część programu merytorycznego oraz rozpoczęły wykonywanie zadań, mających na celu wyłonienie najlepszych 10 zespołów, które wezmą udział w finałowej Bitwie Konstruktorskiej. Ponieważ w części naszych baz-miast (Wrocław, Białystok, Lublin, Kraków, Bydgoszcz) posiadamy jeszcze pulę wolnych miejsc, zdecydowaliśmy się uruchomić nabór na tzw. “wolnych słuchaczy/słuchaczki”. Oznacza to, że zgłaszając się do udziału w projekcie możesz wziąć udział w części merytorycznej (spotkania stacjonarne oraz warsztaty i konsultacje online), ale nie będziemy w Twoim wypadku egzekwować zadań związanych z dostarczaniem kolejnych elementów prototypu gry.
Oczywiście w wypadku gdyby w danej bazie zebrała się grupa wolnych słuchaczy_ek, chętna stworzyć nową drużynę i nawiązać walkę z pozostałymi zespołami o miejsce w wielkim finale – dołożymy wszelkich starań by umożliwić to i pomóc Wam nadrobić zaległości. Jest także możliwość dołączenia do już istniejącej drużyny.
Osoby chętne do wzięcia udziału prosimy o zgłoszenia do danej bazy, tak by możliwy był Wasz udział w tzw. Wyprawach weryfikacyjnych. Wystarczy wypełnić formularz dostępny pod adresem: http://bityl.pl/vy1vT O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń!
Terminy Wypraw weryfikacyjnych:
- 12 marca we Wrocławiu – zgłoszenia przyjmujemy do 10.03.2022
- 15 marca w Lublinie – zgłoszenia przyjmujemy do 12.03.2022
- 17 marca w Bydgoszczy – zgłoszenia przyjmujemy do 15.03.2022
- 19 marca w Krakowie – zgłoszenia przyjmujemy do 17.03.2022
- 25 marca w Białymstoku – zgłoszenia przyjmujemy do 23.03.2022
Co zyskasz biorąc udział w projekcie?
Podczas Wypraw weryfikacyjnych weźmiesz udział w warsztatach tematycznych (Game development: Profilowanie i optymalizacja, Experience design: Zaawansowany hardsurface modeling, Game design: Od idei po grę – konceptualizacja i techniki kreatywne stosowane w gamedevie) oraz spotkaniu z gościem specjalnym. W kolejnych miesiącach na platformie Discord otrzymasz dostęp do udziału w warsztatach online i konsultacjach, materiały wideo e-learning, a w maju spotkamy się na kolejnej Wyprawie weryfikacyjnej. Udział w projekcie będzie potwierdzony ważnym certyfikatem Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Wszystkie koszty związane z udziałem w wydarzeniach są pokrywane przez organizatora.
Tematy planowanych zajęć online dostępnych dla uczestników projektu:
Game design
- Od MDA do DDE – formalne modele projektowania gier. Część I: Komponenty gier.
- Od MDA do DDE – formalne modele projektowania gier. Część II. Style i metody projektowania
- Typologia celów gier
- Typologie graczy: jak lubimy grać, wygrywać i doświadczać gier
- Immersja i emersja. Jak tworzyć angażujące gry
Experience design
- Workflow modelowania 3d do gier wideo
- Typy tekstur i ich zastosowanie
- Retopologia i baking texture
- Teksturowanie PBR w Quixel Mixer
- Optymalizacja graficzna w Unity
Game development
- Systemy kontroli wersji oraz duże pliki w projektach – jak to połączyć?
- Wykrywanie obiektów w świecie gry i wchodzenie z nimi w interakcje
- Łączenie elementów UI w skomplikowane widoki
- Wzorce projektowe, część 1 – Wprowadzenie
- Wzorce projektowe, część 2 – Praktyczne przykłady wykorzystania
Zgłoszenia dla nauczycieli i nauczycielek akademickich:
Jeśli pracujesz na uczelni, ale jednocześnie interesuje cię tematyka gier komputerowych oraz współpracy z branżą gamedev, zapraszamy do udziału w zajęciach, które odbędą się w ramach tzw. “Wypraw weryfikacyjnych” Cyberiady. Warsztaty w pięciu miastach (Wrocław, Lublin, Bydgoszcz, Kraków i Białystok) będą miały na celu praktyczne wprowadzenie do tematu przenikania się branży gier komputerowych oraz świata polskich uczelni. Zajęcia stanowią pierwszy etap działań naszego projektu dla akademików i akademiczek. W czasie ich trwania będziemy diagnozować poziom znajomości podstaw funkcjonowania branży. Przeanalizujemy program merytoryczny Mistrzostw – zależy nam, żeby osoby uczestniczące miały wpływ na to jak będzie wyglądać program i by odpowiadał on na ich potrzeby. Omówimy też formalne kwestie współpracy.
W ramach Cyberiady, każdy nauczyciel i nauczycielka akademicka:
- weźmie udział w ok 40 h zajęć dydaktycznych w formie warsztatów i konsultacji
- zrealizuje w swoim środowisku wydarzenie promujące gamedev
- będzie współtworzyć ogólnopolską sieć na rzecz współpracy środowisk uczelnianych oraz gamedev
- otrzyma wynagrodzenie w wysokości 2300 zł
- będzie mieć możliwość współpracy z drużynami studenckimi oraz zespołem trenerskim Cyberiady
Udział w projekcie jest bezpłatny, a organizatorzy pokrywają koszty związane z dojazdem, wyżywieniem oraz ewentualnymi noclegami. Osoby chętne do wzięcia udziału prosimy o zgłoszenia do danej bazy, tak by możliwy był Wasz udział w tzw. Wyprawach weryfikacyjnych. Wystarczy wypełnić formularz dostępny pod adresem: http://bityl.pl/vy1vT O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń!
Terminy Wypraw weryfikacyjnych:
- 12 marca we Wrocławiu – zgłoszenia przyjmujemy do 10.03.2022
- 15 marca w Lublinie – zgłoszenia przyjmujemy do 12.03.2022
- 17 marca w Bydgoszczy – zgłoszenia przyjmujemy do 15.03.2022
- 19 marca w Krakowie – zgłoszenia przyjmujemy do 17.03.2022
- 25 marca w Białymstoku – zgłoszenia przyjmujemy do 23.03.2022
Ramowy plan zajęć podczas Wyprawy weryfikacyjnej:
- 11:45 – wstęp do programu oraz badanie poziomu wiedzy
- 12:30 – Stan Polskiej Branży Gamedev – wykład + dyskusja
- 13:15 – omówienie programu merytorycznego Cyberiady
- 14:00 – spotkanie z gościem specjalnym w formule power speech + sesja Q&A
- 14:30 – obiad
- 15:30 – warsztaty dotyczące analizy potrzeb oraz budowania programu dla akademików
- 16:00 – wypracowanie pomysłów na działania oraz kwestie formalne – podpisanie umów cywilnoprawnych, ustalenie terminów itp.