Zapraszamy do udziału w Cyberiadzie – Mistrzostwach w Projektowaniu Gier Komputerowych.

W tegorocznej edycji, jako efekt rozmów z nauczycielami i nauczycielkami zaangażowanymi w projekt w latach 2021-2022, zdecydowaliśmy się poszerzyć formułę działań adresowaną do środowisk akademickich. Program będzie umożliwiał zaangażowanie się na kilku poziomach:

  • Opieka nad zespołem studenckim uczestniczącym w Mistrzostwach – wspieranie ich na poziomie merytorycznym i organizacyjnym;

  • Możliwość współtworzenia publikacji „Nauka w gamedevie – gamedev w nauce”;

  • Współtworzenie sieci profesjonalnych akademików i akademiczek zajmujących się edukacją z zakresu tworzenia gier i ich zastosowania w pracy akademickiej;

  • Udział w „Kongresie Megabitowym” – wydarzeniu realizowanym w partnerstwie z Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. W programie znajdą się wykłady i warsztaty z udziałem ekspertów i ekspertek z branży gamedev. W ramach wydarzenia przewidujemy działania wspierające sieciowanie zarówno z przedstawicielami firm tworzących gry jak i z innymi akademikami oraz zapoznanie z możliwościami wsparcia finansowego i merytorycznego, jakie oferuje Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych,

  • Realizacja autorskich zajęć dla uczestników i uczestniczek projektu.

Za zaangażowanie się w działanie przewidziane jest wynagrodzenie w wysokości 4000 zł. Ścieżka udziału oraz poziom zaangażowania czasowego będzie ustalany indywidualnie.

Zgłoszenia do projektu przyjmowane są na dwa sposoby:

  • dla osób planujących zgłosić się jako opiekun zespołu studentów przewidziana jest już tylko możliwość zaangażowania się w wybranych lokacjach (Olsztyn, Rzeszów, Zielona Góra, Kielce, Poznań, Lublin, Szczecin, Gdańsk). Tryb zgłoszeń i terminy dostępne są pod adresem: https://cyberiada.info/formularz-wypraw/ 

  • do 15 listopada możliwe jest również przesłanie indywidualnego zgłoszenia dla nauczycieli i nauczycielek akademickich: https://cyberiada.info/nauczyciele/ 

Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Cyfryzacji w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Organizatorzy pokrywają koszty wyżywienia, noclegów i zajęć edukacyjnych. 

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej: https://cyberiada.info 

Informacja o programie dla studentów i studentek:

Zespoły studentów i studentek, które zgłoszą się na Cyberiadę, będą przez kilka miesięcy pracować nad własnymi grami komputerowymi i walczyć o atrakcyjne nagrody, w tym warsztaty w renomowanym studio gier. Wszystko to pod okiem doświadczonych specjalistów z branży, którzy podczas stacjonarnych warsztatów oraz konsultacji online podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Dzięki temu studenci i studentki zdobędą, niezwykle cenne praktyczne umiejętności z obszaru pracy w branży gamedev: obsługa silników służących do tworzenia gier (Unity, Unreal Engine, Godot), tworzenie grafiki 2D i 3D, projektowanie mechanik growych, tworzenie narracji, zarządzanie zespołem i testowanie. To idealna szansa, aby stworzyć portfolio i nawiązać kontakty, które mogą prowadzić do pierwszych staży lub pracy w studiach gier. Udział w projekcie nie wymaga posiadania doświadczenia! Poszukujemy osób studiujących zarówno kierunki związane z technologiami cyfrowymi jak i humanistyczne, społeczne, czy artystyczne.  

Ponieważ działający w ramach projektu proces planowania i tworzenia prototypów gier w zespołach roboczych symuluje pracę w studio gier, informujemy, że  ramach Cyberiady studenci i studentki mają także możliwość zrealizowania praktyk.

Organizatorem projektu jest Fundacja Teatrikon

Fundacja Twórczości, Edukacji i Animacji Młodzieży realizuje projekty skierowane do młodzieży od 2010 roku. Jej działania skupiają się w trzech działkach: twórczość, edukacja i animacja. Od początku działalności pomaga młodym ludziom w odkrywaniu i rozwijaniu swojego potencjału, a także tworzy przestrzeń do realizacji celów i marzeń. Od 2016 roku prowadzi różne działania związane z branżą game dev, w tym wszystkie dotychczasowe Mistrzostwa Projektowania Gier Komputerowych.