Działania projektu rozpoczęły się w 2021 r. jednak ze względu na zainteresowanie tematem, uruchamiamy możliwość zgłoszenia się do projektu również w 2022 r.
Zgłoszenia dla studentów i studentek:
Drużyny, które zgłosiły się do Cyberiady w 2021 r. przeszły już część programu merytorycznego oraz rozpoczęły wykonywanie zadań, mających na celu wyłonienie najlepszych 10 zespołów, które wezmą udział w finałowej Bitwie Konstruktorskiej. Ponieważ w części naszych baz-miast (Wrocław, Białystok, Lublin, Kraków, Bydgoszcz) posiadamy jeszcze pulę wolnych miejsc, zdecydowaliśmy się uruchomić nabór na tzw. “wolnych słuchaczy/słuchaczki”. Oznacza to, że zgłaszając się do udziału w projekcie możesz wziąć udział w części merytorycznej (spotkania stacjonarne oraz warsztaty i konsultacje online), ale nie będziemy w Twoim wypadku egzekwować zadań związanych z dostarczaniem kolejnych elementów prototypu gry.
Oczywiście w wypadku gdyby w danej bazie zebrała się grupa wolnych słuchaczy_ek, chętna stworzyć nową drużynę i nawiązać walkę z pozostałymi zespołami o miejsce w wielkim finale – dołożymy wszelkich starań by umożliwić to i pomóc Wam nadrobić zaległości. Jest także możliwość dołączenia do już istniejącej drużyny.
Osoby chętne do wzięcia udziału prosimy o zgłoszenia do danej bazy, tak by możliwy był Wasz udział w tzw. Wyprawach weryfikacyjnych. Wystarczy wypełnić formularz dostępny pod adresem: http://bityl.pl/vy1vT O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń!
Terminy Wypraw weryfikacyjnych:
- 12 marca we Wrocławiu – zgłoszenia przyjmujemy do 10.03.2022
- 15 marca w Lublinie – zgłoszenia przyjmujemy do 12.03.2022
- 17 marca w Bydgoszczy – zgłoszenia przyjmujemy do 15.03.2022
- 19 marca w Krakowie – zgłoszenia przyjmujemy do 17.03.2022
- 25 marca w Białymstoku – zgłoszenia przyjmujemy do 23.03.2022
Co zyskasz biorąc udział w projekcie?
Podczas Wypraw weryfikacyjnych weźmiesz udział w warsztatach tematycznych (Game development: Profilowanie i optymalizacja, Experience design: Zaawansowany hardsurface modeling, Game design: Od idei po grę – konceptualizacja i techniki kreatywne stosowane w gamedevie) oraz spotkaniu z gościem specjalnym. W kolejnych miesiącach na platformie Discord otrzymasz dostęp do udziału w warsztatach online i konsultacjach, materiały wideo e-learning, a w maju spotkamy się na kolejnej Wyprawie weryfikacyjnej. Udział w projekcie będzie potwierdzony ważnym certyfikatem Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Wszystkie koszty związane z udziałem w wydarzeniach są pokrywane przez organizatora.
Tematy planowanych zajęć online dostępnych dla uczestników projektu:
Game design
- Od MDA do DDE – formalne modele projektowania gier. Część I: Komponenty gier.
- Od MDA do DDE – formalne modele projektowania gier. Część II. Style i metody projektowania
- Typologia celów gier
- Typologie graczy: jak lubimy grać, wygrywać i doświadczać gier
- Immersja i emersja. Jak tworzyć angażujące gry
Experience design
- Workflow modelowania 3d do gier wideo
- Typy tekstur i ich zastosowanie
- Retopologia i baking texture
- Teksturowanie PBR w Quixel Mixer
- Optymalizacja graficzna w Unity
Game development
- Systemy kontroli wersji oraz duże pliki w projektach – jak to połączyć?
- Wykrywanie obiektów w świecie gry i wchodzenie z nimi w interakcje
- Łączenie elementów UI w skomplikowane widoki
- Wzorce projektowe, część 1 – Wprowadzenie
- Wzorce projektowe, część 2 – Praktyczne przykłady wykorzystania